Polisa na życieBez względu na rodzaj oferowanych ubezpieczeń cel pracy agenta jest dokładnie taki sam. Jego zadaniem jest zwiększenie liczby potencjalnych klientów poprzez wzrost sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Do różnych ubezpieczeń podchodzi się jednak w różny sposób. Pośród licznych porad dla osób, które zajmują się sprzedażą polisy na życie bardzo często pojawia się zdanie, że agent nie sprzedaje ubezpieczeń, lecz obietnicę, zaufanie i rozwiązanie ewentualnych problemów.

Praca ubezpieczyciela

Bardzo ważne staje się zbliżenie do klienta, pełne empatii zrozumienie jego faktycznych potrzeb oraz obaw. Wtedy to możliwe staje się znaczne zwiększenie sprzedaży. Warto więc zadać pytanie o techniki sprzedaży, jakie należy zastosować, aby z sukcesem dotrzeć do klientów z ofertą ubezpieczeń na życie. Pierwszą i najważniejszą kwestią jest uważnie słuchanie, i mówienie mniej. Zadbaj o to, aby mówić tylko tyle, ile potrzeba. Zainicjuj rozmowę, zapytaj o styl życia, o rodzinę, obawy na przyszłość i uważnie słuchaj odpowiedzi. Zadbaj o to, aby klient mógł swobodnie wypowiedzieć się. Niech sam powie, czego dokładnie szuka. Bardzo ważne jest, aby być doradcą, a nie agentem.

Zapotrzebowania klienta

W końcu Twoją rolą jest nazwanie zapotrzebowania klienta na ochronę na podstawie rozmowy o realnych zagrożeniach. Zadbaj również o to, aby wykazać zainteresowanie i skupić się na dopasowaniu produktu do potrzeb i możliwości klienta. Nie bez znaczenia jest również zdobycie zaufania. Zachowaj dyskrecję w kwestach ważnych dla samego klienta. Jeżeli ten opowiada o najbliższych, swoich obawach, sprawach finansowych to nieprofesjonalne jest później przekazywanie tych informacji osobom trzecim. To bardzo ważne, aby podczas rozmowy sprzedażowej klient miał pewność, że wszystkie informacje podaje wyłącznie na potrzeby rozmowy z Tobą.

Dodaj komentarz