Rośliny na wzmocnienie odporności

Zdarzają się w naszym życiu sytuacje, w których warto wspomóc swój układ odpornościowy. Pomogą nam w tym zioła i rośliny, które mają wyjątkowe właściwości.

Dzika róża, gdy chorujemy na stawy

Przewlekłe choroby stawów, przede wszystkim ich zwyrodnienie, to dolegliwości osób starszych. Wraz z wiekiem spada bowiem odporność organizmu Chorzy na stawy potrzebują więc substancji, które wspomogą ich układ odpornościowy, a jednocześnie wzmocnią chrząstkę stawową. Dzika róża zawiera związek o nazwie GOPO. Udowodniono, że ma on działanie przeciwzapalne. Wspomaga więc odporność organizmu, a jednocześnie łagodzi bóle stawów. Odporność i stawy wzmacnia codzienna dawka ruchu.

Aronia zanim zacznie się sezon grypowy

Jesienią i zimą więcej czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach w towarzystwie dużej liczby osób – w autobusach, biurach, szkołach. Ryzyko kontaktu z wirusami jest więc większe, a co  za tym idzie spada nasza odporność. Naturalną barierę ochronną organizmu osłabia także centralne ogrzewanie. Przed sezonem grupowym warto wzmocnić siły obronne organizmu syropem z aronii. Owoce te zawierają dużą ilość witaminy C. Dodatkowo są bogate w antocyjany, które zwalczają wolne rodniki i wzmacniają błonę śluzową. Dzięki temu wirusy mają problem z jej sforsowaniem. Koniecznie nawilżajmy powietrze w mieszkaniu: jest to potrzebne naszym błonom śluzowym. Dobrze sprawdzają się także spraye o nosa i gardła z wodą morską.

Żeń-szeń po stresie

Podczas stresu wydziela się między innymi kortyzol. To on osłabia układ odpornościowy. W korzeniu żeń-szenia zawarte są tak zwane ginsenozydy. Mają one zwiększoną zdolność przyłączania tlenu. Dzięki temu komórki są skutecznie dotleniane, w efekcie nasza odporność poprawia się. W przypadku, gdy nasz układ nerwowy jest nadmiernie pobudzony, ginsenozydy działają na niego tonizująco. Napar z żeń-szenia pijemy po szklance 3 razy dziennie. Odporność organizmu osłabia nie tylko długotrwały stres, ale także brak snu. Dlatego też starajmy się wysypiać – zalecana dawka snu to 8 godzin na dobę.

Dodaj komentarz